Framgång mäts på olika sätt

23Mar09

Idag skriver DN att RAÄ har lagt ut några bilder på Flickr Commons och därmed gått med i ett av de mer spännande projekten som på stor skala tillgängliggör kulturarvet till folket. Redan innan DN så bloggades och diskuterades lanseringen och bilderna har setts av 30 000 anändare. Men en stor diskussion i en liten klubb och 30 000 bildvisningar räknas inte till framgång på samma sätt som en liten notis i DN.

Detta är ett snyggt exempel på interaktion i Web2.0 som bör ligga till grund för en vidare diskussion kring media och mediautveckling. Hur många virtuella besökare motsvarar en verklig besökare? Hur många onlineläsare motsvarar en pappersprenumerant? Är läsare eller köpare viktigast för en författare?



No Responses Yet to “Framgång mäts på olika sätt”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: